Центрам надання адміністративних послуг міста Харкова виповнилося 8 років. За цей час їх відвідали понад 4 мільйонів заявників. Про це повідомила директор Департаменту адміністративних послуг та споживчого ринку Вікторія Китайгородська.
Перший центр був відкритий 30 травня 2011 року на Червоношкільній набережній, 26 (нині Гімназична набережна) і мав назву Єдиний дозвільний центр. У 2013 році за рішенням Харківського міського голови Геннадія Кернеса центри надання адмінпослуг були відкриті у всіх 9-ти районах міста, а в 2017 році був відкритий унікальний на сьогоднішній день для України – Регіональний центр послуг.
«Коли в 2011 році був відкритий перший Єдиний дозвільний центр, в ньому можна було отримати 80 послуг в сфері оформлення дозвільних документів. На сьогоднішній день – це вже близько 400 різних видів послуг. Чому була створена така широка мережа центрів? Для того щоб максимально наблизити послуги до населення. Практично всі наші послуги надаються за принципом екстериторіальності. Середній час прийому документів становить 15 хвилин, середній час очікування – 15 хвилин, в середньому до нас на місяць звертається близько 100 тисяч людей, а в день близько 5-6 тисяч людей. За весь час роботи центрів до нас звернулося понад 4 мільйонів споживачів послуг», – розповіла Вікторія Китайгородська.
Відвідувачам постійно пропонують нові сервіси та послуги, серед яких різні види Е-послуг і так звані «швидкі послуги». З метою встановлення зворотного зв'язку із заявниками був впроваджений проект «Агент Х», основне завдання якого спільно з жителями міста Харкова поліпшити сервіс надання послуг. За допомогою QR-коду, який розміщений на робочому столі у кожного адміністратора, відвідувачам наших центрів з мобільного телефону запропоновано заповнити відповідну анкету і залишити свій відгук, побажання і рекомендації по роботі і обслуговуванню в центрах. Також замовити послуги можна онлайн на Порталі Електронних Сервісів Харкова (наприклад, довідку про реєстрацію місця проживання). Крім цього, харків'яни можуть отримати кваліфіковані консультації за телефонами гарячої лінії і додатком Skype.
«Ми і надалі будемо працювати над тим, щоб поліпшити якість наших послуг, розширити спектр найбільш затребуваних послуг, в т.ч. і електронних. Зараз ми ведемо переговори з Регіональним сервісним центром МВС щодо підписання угоди про співробітництво, взаємодію і сподіваємося, що в подальшому в наших центрах будуть надаватися послуги з видачі водійських посвідчень в разі їх втрати або зміни імені, а також з оформлення нових транспортних засобів», – додала директор Департаменту.
Варто відзначити, що в центрах надання адміністративних послуг створені інфраструктурні умови для відвідування людей з обмеженими можливостями. Співробітники центрів знають мову жестів, а в зоні ресепшн є книги шрифтом Брайля. Вже найближчим часом планується надання послуг на дому або в разі потреби в лікувальних закладах. Для цього на сесії Харківської міської ради передадуть мобільні кейси на баланс профільного департаменту, отримані в рамках успішної співпраці з компанією GIZ.